Vaporwave: Αρκετά νοσταλγήσαμε, τώρα μπαίνουμε στο 18, μετά από αυτό τι; #silahim

 

Σχετική εικόνα

Καλή ανάγνωση φίλοι μου,

Είναι σαφές ότι το vaporwave έχει εξελιχθεί πολύ από την πρώιμη proto-vaporwave εποχή των Vektroid, Τζέιμς Ferraro και Daniel Lopatin στις αρχές του 2010. Τα τότε δείγματα απλά περιελάμβαναν την ιδέα μετατροπής παλιών τραγουδιών σε πιο μοντέρνα , συχνά, δημιουργώντας διαφορετικές ατμόσφαιρες και συναισθήματα από το πρωτότυπο τραγούδι.Αποτέλεσμα εικόνας για aesthetic gif
Ο καιρός πέρασε, και το Vaporwave εξελίχθηκε λόγω πολλών, πολλών παραγόντων (Simpsonwave, καταπράσινο/Μελλοντικές Funk, Macintosh συν κλπ. κλπ.) κι έτσι για το απλό, καλό, ασανσερίσιο vaporwave επήλθε κορεσμός. Επιπλέον, οι κύριες πλατφόρμες για την προώθηση των vaporwave καλλιτεχνών και των δημιουργιών τους, τα Youtube και Soundcloud, ανέβασαν τον ανταγωνισμό και με την εισαγωγή του ContentID, το ελεύθερο vaporwave sampling γαμήθηκε.

Τα πράγματα άλλαξαν. Όλο αυτό οδήγησε πολλούς καλλιτέχνες να διαλέξουν κατεύθηνση. Αυξήθηκε η χρήση των πιο κραυγαλέων samples ( death’s dynamic shroud.wmv) έτσι ώστε να  αποφευχθούν προβλήματα πνευματικής ιδιοκτησίας και αναζητήθηκαν άλλοι πιο “ξεχού” τρόποι παραγωγής του vaporwave ήχου, ή καθόλου samples. Αυτό δεν είναι καινούργιο, οι Blank Banshee και ΗΟΜΕ,  δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα του vaporwave, χρησιμοποιήσουν ανέκαθεν λίγα έως καθόλου samples. To Resonance του ΗΟΜΕ είναι 100% πρωτότυπο, και είναι αγνό vaporwave.

Tο ίδιο με τον ESPRIT 空想.

Labels όπως η Dream Catalogue και η Plus100, με καλλιτέχνες όπως ο VAPERROR και οι 2814 (telepath and HKE), έδειξαν το δρόμο για το vaporwave χωρίς samples

To 17, η vaporwave σκηνή κατά κανόνα ήταν sample-free.

Στη νέα εποχή της σκηνής τώρα, το παλιό καλό childhood έχει χαθεί, η νοσταλγία το ίδιο, μπορεί να τη συναντάμε στα aesthetics του tumblr, tumblr_ovjcm2J1U71wooe9oo1_1280.jpg αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι την ακούμε και στον ήχο του vaporwave καθώς μπαίνει το 18. Τα VHS, η τεχνολογία των 90s, τα ρετρό ανιμέ κι όλα αυτά αρχίζουν να εκλείπουν. Δεν πειράζει, αρκετά, χορτάσαμε με αυτά και η όλη φάση vaporwave μέχρι το 16 ήταν μια γερή δόση childhoodίλας που  λόγω του ότι μεγαλώνουμε, λίγο πολύ, οι 90αρηδες είχαμε ανάγκη. Τώρα τα κλασσικά ελληνορωμαικά αγάλματα των βίζουαλς λίγο πολύ έχουν λόγο ύπαρξης, λόγω του ειρωνικού ελιτέ κομματιού της φάσης, αλλά έτσι κι αλλιώς είπαμε αυτά είναι απλά αεσθέτικς. Το simpsonwave μάλλον θα παραμείνει μόνο του, χρήσιμο βέβαια, να μας θυμίζει τα παιδικά μας χρόνια. Βαίνοντας στο 18, το τσαπατσούλικο, πειραματικό vaporwave θα αφορά μόνο στους νέους της φάσης και τους παλιούς που δεν έβαλαν μυαλο, ο επαγγελματικός χαρακτήρας της σκηνής, η αποδοχή της ως σχεδόν mainstream κουλτούρα πλέον κι όλα αυτά θα δούμε που θα την οδηγήσουν. Βέβαια και πολλοί Έλληνες καλλιτέχνες έχουν αρχίσει να συμπεριλαμβάνουν γιαπωνέζικα γράμματα κτλπα στα βίντεοκλιπ τους αλλά αυτό είναι σχεδόν θλιβερό και άκυρο την ώρα που αυτά εγκαταλείπονται από την μέιν vaporwave σκηνή.

Σχετική εικόνα

#silahim                                                                                                                           #silahim

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s